Kada se pomene oslanjanje automobila i njegova prepravka, većini je svakako asocijacija tzv. „spuštanje“, odnosno smanjenje klirensa (rastojanje od tla) ugradnjom kraćih opruga ili kompletnog „coilover“ seta podesivih amortizera sa oprugama.
To se najčešće radi kako bi automobil izgledao atraktivnije, ali i bolje „ležao“ prilikom iole agresivnije vožnje, naravno, pod uslovom da se „spuštanje“ uradi kako treba, a ne na uštrb geometrije oslanjanja, vozne dinamike i bezbednosti.
Ovaj put, priča ide nešto drugačijim tokom jer kada u „jednačini“ imate porodični karavan sa automatskim menjačem, kakav je Subaru Legacy, kao i permanentni 4×4 pogon (famozni Symmetrical All-Wheel Drive), onda „spuštanje“ baš i nije smer u kojem se ide, naprotiv!
Tako je i vlasnik ovog Legacy karavana odlučio da „podigne“, odnosno „liftuje“ svoj automobil ugradnjom tzv. lift-kit seta ruske firme KEIN koja se specijalizovala, između ostalog, za automobile marke Subaru i u svom proizvodnom portfoliju poseduje i druge komponente neophodne za prepravke (zaštitne ploče, nosače motora i diferencijala, ojačanja podvozja, itd.).
Set za „liftovanje“ Subaru Legacy zamišljen je da poveća klirens vozila za 50 mm (otprilike na visinu na kojoj je već njegov blizak „rođak“ Outback), a sastoji se od distancera za prednje i zadnje amortizere, kao i distancera za zadnja „ramena“ koji u kombinaciji povećavaju rastojanje od karoserije za pomenutih 50 milimetara.
Prilikom ugradnje, iskorišćena je prilika da se na vozilu zamene i zadnji amortizeri, prednji i zadnji kočioni diskovi i pločice, zameni motorno i kočiono ulje, kao i da se zamene „svećice“, koje kod Subaru bokser agregata uvek predstavljaju svojevrsni izazov zbog nedostatka prostora i relativno teškog pristupa.
Vlasnik vozila je pomenuti lift-kit set nabavio samostalno, dok je TRIO Servis angažovan za ugradnju, za koji je neophodno od 6 do 8 radnih sati, u zavisnosti od toga da li imate (ne)sreće sa „zapeklim šrafovima“ koji se već tradicionalno javljaju kod vozila starosti preko deset godina.
Nakon ugradnje, vozilo je primetno većeg klirensa koji će svakako pomoći prilikom silaska sa asfalta u čemu je Subaru Legacy više nego dostojan izazova, a ono što je svakako neophodno bilo uraditi nakon „liftovanja“ jeste centriranje trapa i „optika“ kako bi se sve vratilo u fabričke granice.