Kompanija TRIO Motors je početkom 2020. godine započela proces ulaska u sistem dualnog obrazovanja kroz proces pregovaranja, prikupljanja potrebne dokumentacije, definisanja potrebnih obrazovnih profila, kao i obučavanja zaposlenih za poslove Instruktora učenika, da bi početkom septembra iste godine, dobili akreditaciju.
Kroz poseban ugovor sa srednjom stručnom školom „Lukijan Mušicki” iz Temerina, kompanija TRIO Motors je regulisala međusobna prava i obaveze u pogledu obavljanja stručne prakse za učenike. Ugovor je potpisan na period od tri godine i pratiće školovanje izabranih učenika od upisa u srednji školu do njihovog završetka, odnosno mature. Posebni ugovori potpisani su i sa svakim učenikom pojedinačno.
Već 17. septembra, usledio je prvi dolazak učenika u TRIO Motors, tačnije, TRIO Servis, kada je izabrano pet učenika, mašinske struke, koji će u naredne tri godine dolaziti na praksu. U prvoj godini, praksa se odvija jednom nedeljno, u drugoj godini školovanja praksa se odvija dva puta nedeljno, dok učenici treće godine školovanja praksu imaju tri puta nedeljno. Svaki učenik je dodeljen jednom mehaničaru koji će im biti tutor tok praktičnog rada, dok celokupan rad i praksu učenika u TRIO Motorsu vodi licencirani instruktor.
Inače, sam koncept dualnog obrazovanja je model u sistemu srednjeg stručnog obrazovanja u kojem učenici kroz teorijsku nastavu u školi i učenje kroz rad kod poslodavca, stiču, izgrađuju i usavršavaju znanje, veštine, sposobnosti, stavove i kompetencije, u skladu sa standardom kvalifikacije i planom i programom nastave i učenja.
Dualno obrazovanje u Srbiji sprovodi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije. Razvoj je počeo kroz pilot-projekte, a podršku su pružili partneri iz Nemačke, Austrije i Švajcarske. U školskoj 2019/2020. godini realizovano je 35 dualnih obrazovnih profila, a u izradi su i novi.
Po dualnom modelu se školuje oko 4500 učenika, u 80 škola, 52 grada i opštine, u oko 600 kompanija, tako da je danas dualno obrazovanje kod nas zastupljeno u deset odsto celokupnog srednjeg stručnog obrazovanja, sa tendencijom rasta.